Wymiany, zwroty i reklamacje

Wymiana produktów


Bez stresu i dodatkowych kosztów! W sklepie internetowym Timberland.pl masz aż 30 dni od dnia otrzymania przesyłki na wymianę rozmiaru. Możliwość wymiany towaru na inny rozmiar nie jest dostępna w przypadku zamówienia z użyciem płatności Klarna. Jeśli potrzebujesz innego rozmiaru, zwróć artykuł i złóż kolejne zamówienie. Jak to zrobić? Masz dwie komfortowe możliwości: w salonie stacjonarnym lub drogą wysyłkową.

 

Ważna informacja: Wymianie podlegają wyłącznie produkty nienoszące śladów użytkowania – w stanie niezmienionym, z metkami. Najczęstszą przyczyną wymiany jest źle dobrany rozmiar. Nie chcesz popełnić tego błędu? Przed zakupem zajrzyj do naszych poradników: jak zmierzyć stopę i tabele rozmiarów.

Na wymianę towaru składają się dwie transakcje: odstąpienie od umowy sprzedaży towaru, który chcesz wymienić oraz, w następnej kolejności, zawarcie umowy sprzedaży towaru wybranego przez Ciebie w miejsce towaru wymienianego.

W przypadku wyrażenia chęci wymiany towaru na inny rozmiar tego samego modelu, może się tak zdarzyć, że wybrany przez Ciebie rozmiar nie będzie już dostępny w naszym magazynie. Nie będziemy wówczas w stanie zrealizować Twojego żądania. W takiej sytuacji, możliwe będzie dojście do skutku tylko jednej z transakcji składających się na proces wymiany – odstąpienia od umowy. Dostaniesz więc od nas zwrot ceny, którą uiściłeś za zwracany towar, w sposób wskazany przez Ciebie w formularzu zwrotu.

Gdy nie określisz w formularzu zwrotu, czy decydujesz się na odstąpienie od umowy sprzedaży czy na wymianę towaru lub nie wskażesz, na jaki rozmiar chcesz wymienić towar, aby uniknąć potencjalnych nieporozumień, zakwalifikujemy Twój zwrot jako samo odstąpienie od umowy sprzedaży i dokonamy zwrotu ceny, którą uiściłeś za zwracany towar, w sposób wskazany przez Ciebie w formularzu zwrotu.

 

 Bezpłatna wymiana w jednym z salonów stacjonarnych

 

Zabierz ze sobą produkt oraz dokument jego zakupu w formie paragonu lub faktury VAT, którą otrzymałeś e-mailem, a następnie udaj się do jednego z salonów regularnych Timberland (pamiętaj, aby nie był to salon typu outlet). Nasi doradcy pomogą Ci dokonać wszelkich formalności. Jeśli w wybranym przez Ciebie salonie nie znajdziesz odpowiedniego rozmiaru, postaramy się go sprowadzić. Dbamy o Twój komfort, więc w razie konieczności zapytaj doradcę o możliwość zamówienie towaru z bezpłatną wysyłką pod wskazany przez Ciebie adres.

 

 Bezpłatna wymiana drogą wysyłkową dla Klubowiczów

 1. Do 30 dni od daty otrzymania zamówienia skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia odbioru towaru przez kuriera. Pamiętaj że, jeśli należysz do Klubu Timberland, nie ponosisz żadnych kosztów związanych zarówno z odbiorem towaru, jak i ponowną dostawą. Kurier odbierze zapakowaną przesyłkę i po kilku dniach również całkowicie bezpłatnie dostarczy wymieniony produkt.

Jeśli nie jesteś klubowiczem koszt odesłania wymienianego towaru ponosisz po swojej stronie.

 

 Czekamy na twój telefon od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-19:00 oraz w soboty 9:00-17:00 pod numerem: 12 681 84 48.

 

 Kuriera możesz zamówić również online: pisząc maila na adres kontakt@e-timberland.pl lub korzystając z aplikacji Livechat dostępnej w zakładce Kontakt.

 

 2. Wypełnij dokument wymiany, który otrzymałeś e-mailowo. W przypadku wymiany rozmiaru, uzupełnij w odpowiednim polu, jaki chcesz otrzymać. Upewnij się, że w ofercie sklepu jest dostępny interesujący Cię rozmiar tego samego produktu.

 

 3. Starannie zapakuj przesyłkę razem z uzupełnionym dokumentem zwrotu/wymiany i przekaż ją kurierowi.

 

 4. Po kliku dniach od odbioru towaru kurier bezpłatnie dostarczy Ci wybrany rozmiar lub model. Standardowy czas wymiany wynosi 3-14 dni.

 

 Wymiana drogą wysyłkową na koszt własny

 Możesz również odesłać paczkę na swój koszt, jednak w takim przypadku nie zwrócimy Ci poniesionych kosztów wysyłki. W tym celu wyślij ją na poniższy adres:

 

Sklep internetowy TIMBERLAND


Centrum Dystrybucyjne myBox Logistics
Ul. Logistyczna 9
26-060 Chęciny

(z sugerowanym dopiskiem "WYMIANA')

Zwrot produktów i odstąpienie od umowy


Komfortowo i bezpłatnie. Na zwrot masz aż 30 dni od dnia otrzymania produktu zakupionego w sklepie Timberland.pl. Możesz to zrobić na dwa sposoby: w salonie stacjonarnym lub drogą wysyłkową.

Ważna informacja:

W Timberland dajemy dodatkowy czas na odstąpienie od umowy i zwrot towaru!
Jeżeli jesteś konsumentem to zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) możesz odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie towaru. Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

Dodatkowo w Timberland dajemy wszystkim Klientom możliwość odstąpienia od umowy w terminie do 30 dni od dnia wejścia w posiadanie towaru. Pamiętaj, aby zwracane towary były w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, co oznacza że w celu sprawdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru powinieneś obchodzić się z towarem i sprawdzić go tylko w takim zakresie, w jakim jest to możliwe w sklepie stacjonarnym (np. Klient powinien jedynie przymierzyć Produkt, lecz nie powinien go użytkować). Możliwość odstąpienia od umowy w terminie 30 dni na powyżej wskazanych zasadach nie narusza ani w żaden sposób nie ogranicza praw konsumenta wynikających z ustawy o prawach konsumenta.

Najczęstszą przyczyną zwrotów jest źle dobrany rozmiar. Nie chcesz popełnić tego błędu? Przed zakupem zajrzyj do naszych poradników: jak zmierzyć stopę i tabele rozmiarów.

Bezpłatny zwrot w jednym z salonów stacjonarnych 

Zabierz ze sobą produkt oraz dokument jego zakupu w formie paragonu lub faktury VAT, którą otrzymałeś e-mailem, a następnie udaj się do jednego z salonów regularnych Timberland (pamiętaj, aby nie był to outlet). Nasi doradcy pomogą Ci dokonać wszelkich formalności, a należność za zwracany produkt otrzymasz w gotówce.

Zwrot drogą wysyłkową

- dla osób nienależących do klubu

1. Masz 30 dni na odesłanie towaru na nasz adres. Jeśli nie jesteś Klubowiczem, koszt odesłania zwracanego towaru pozostaje po Twojej stronie.

Zwrot drogą wysyłkową na koszt własny.

W tym celu wyślij ją na poniższy adres:

Sklep internetowy TIMBERLAND


Centrum Dystrybucyjne myBox Logistics
Ul. Logistyczna 9
26-060 Chęciny

(z sugerowanym dopiskiem "ZWROT')

Następnie postępuj według punktów od 2 do 5 (patrz niżej).

- dla klubowiczów (bezpłatny)


1. Do 30 dni od daty otrzymania zamówienia skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia odbioru towaru przez kuriera. Pamiętaj, że jeśli należysz do Klubu Timberland, nie ponosisz żadnych kosztów związanych z transportem.


Czekamy na twój telefon od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-19:00 oraz w soboty 9:00-17:00 pod numerem: 12 681 84 48.

Kuriera możesz zamówić również online: pisząc maila na adres kontakt@e-timberland.pl lub korzystając z aplikacji Livechat dostępnej w zakładce Kontakt.

2. Przygotuj pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Możesz skorzystać z dokumentu, który otrzymałeś razem z przesyłką lub pobierz wzór formularza tu: ściągnij dokument w PDF. Wypełniając dokument, nie zapomnij wyraźnie wskazać numeru rachunku bankowego, na który dokonamy zwrotu należności.

3. Starannie zapakuj przesyłkę wraz z dokumentem zakupu – paragonem lub fakturą VAT i przekaż ją kurierowi. Jeżeli nie przesłałeś wcześniej oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, dołącz go do zwracanego towaru.

4. Zwrotu należności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, z jakich skorzystałeś podczas dokonywania transakcji. Jeżeli chcesz otrzymać zwrot na konto bankowe, prosimy o wskazanie numeru rachunku, na który powinniśmy wykonać przelew.

5. Zwrotu wpłaty dokonamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy sprzedaży.

Reklamacje


Uprawnienia reklamacyjne konsumentów w przypadku produktów kupionych od 1 stycznia 2023 r.


Na wszystkie produkty zakupione przez Ciebie w sklepie Timberland.pl przysługują Ci uprawnienia z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność produktu z zawartą umową sprzedaży w zakresie określonym w Ustawie o prawach konsumenta. Odpowiedzialność sprzedawcy dotyczy niezgodności produktu z umową sprzedaży istniejącą w chwili dostarczenia produktu i ujawnioną w ciągu dwóch lat od tej chwili. Możesz złożyć reklamację na dwa wygodne sposoby: w salonie stacjonarnym lub drogą wysyłkową. Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia. W ramach reklamacji możesz zgłosić następujące żądania: wymiana towaru na nowy oraz naprawa towaru. W zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta przysługiwać Ci może również żądanie obniżenia ceny lub odstąpienie od umowy.


Reklamacja w salonie stacjonarnym Zabierz ze sobą produkt i dowód jego zakupu – paragon lub fakturę VAT, a następnie odwiedź jeden z salonów stacjonarnych Timberland. Na miejscu nasi doradcy pomogą Ci dokonać wszelkich formalności.

Reklamacja drogą wysyłkową Przygotuj pisemne zgłoszenie reklamacji. Możesz skorzystać ze wzoru, który otrzymałeś e-mailem lub pobrać wzór formularza (ściągnij dokument PDF). Dołącz dokument do reklamowanego produktu i wyślij przesyłkę na adres:

Sklep internetowy Timberland.pl
os. Dywizjonu 303 paw.1
31-871 Kraków
Z dopiskiem „sklep Timberland.pl - reklamacja”


Ważne informacje: Wypełnij formularz na tyle precyzyjnie, abyśmy mogli poznać opis zauważonej wady, żądanie przewidziane w ramach Ustawy o prawach konsumenta oraz Twoje dane. Znacznie ułatwi to i skróci całą procedurę.


Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (tzw. platforma ODR). Platforma ta jest witryną internetową umożliwiającą konsumentom zapoznanie się z ogólnymi informacjami na temat sposobów rozwiązywania sporów powstałych w związku z zawarciem umowy przez Internet innych niż skierowanie sprawy do Sądu (np. poprzez mediację albo arbitraż). Za pośrednictwem platformy możesz także przekazać skargę podmiotowi zajmującemu się alternatywnym rozwiązywaniem sporów i załączyć odpowiednie dokumenty.


Uprawnienia reklamacyjne konsumentów w przypadku produktów kupionych przed 01 stycznia 2023 r.


Na wszystkie produkty oferowane w sklepie Timberland.pl przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady określone w Kodeksie cywilnym przez okres 2 lat od daty otrzymania towaru. Możesz złożyć reklamację na dwa wygodne sposoby: w salonie stacjonarnym lub drogą wysyłkową. Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia. W ramach reklamacji możesz zgłosić następujące żądania: wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile wada towaru jest istotna.


Reklamacja w salonie stacjonarnym Zabierz ze sobą produkt i dowód jego zakupu – paragon lub fakturę VAT, a następnie odwiedź jeden z salonów stacjonarnych Timberland. Na miejscu nasi doradcy pomogą Ci dokonać wszelkich formalności.

Reklamacja drogą wysyłkową Przygotuj pisemne zgłoszenie reklamacji. Możesz skorzystać ze wzoru, który otrzymałeś e-mailem lub pobrać wzór formularza (ściągnij dokument PDF). Dołącz dokument do reklamowanego produktu i wyślij przesyłkę na adres:

Sklep internetowy Timberland.pl
Nad Drwiną 10/B3 I piętro
30-741 Kraków
Z dopiskiem „sklep Timberland.pl - reklamacja”


Ważne informacje: Wypełnij formularz na tyle precyzyjnie, abyśmy mogli poznać opis zauważonej wady, żądanie przewidziane w ramach Ustawy o prawach konsumenta oraz Twoje dane. Znacznie ułatwi to i skróci całą procedurę.


Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (tzw. platforma ODR). Platforma ta jest witryną internetową umożliwiającą konsumentom zapoznanie się z ogólnymi informacjami na temat sposobów rozwiązywania sporów powstałych w związku z zawarciem umowy przez Internet innych niż skierowanie sprawy do Sądu (np. poprzez mediację albo arbitraż). Za pośrednictwem platformy możesz także przekazać skargę podmiotowi zajmującemu się alternatywnym rozwiązywaniem sporów i załączyć odpowiednie dokumenty.

Powrót
[script]$( document ).ready(function() { if ($('.js-sizes-tab.is-onesize').length) { var url = $('.js-sizes-tab.is-onesize .js-sizeItem').data('carturl'); var id = $('.js-sizes-tab.is-onesize .js-sizeItem').data('value'); $('.js-pre-add-cart').attr('href', url); $('.js-pre-add-cart').attr('data-offer-id', id); console.log('ready'); }});[/script]