ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Earthkeepers. Przyjaciele Ziemi. Odpowiedzialni za siebie i za innych. To my – cała grupa zaangażowanych ludzi, którzy stoją za marką Timberland. To też rodzina znakomitych produktów, wyposażonych w zielone technologie, przygotowane dla jeszcze lepszej ochrony środowiska. Dołącz do nas i kupuj odpowiedzialnie.

Jaki ślad chcesz po sobie pozostawić?

PRODUKT

ŚRODOWISKO

SPOŁECZNOŚĆ

NASZE CELE DO 2020 ROKU

produkt

BAWEŁNA

cel

100%

Bawełny organicznej, pochodzącej z USA lub z programu Better Cotton

100% bawełny w naszych ubraniach będzie zawierało bawełnę organiczną, pochodzącą ze Stanów Zjednoczonych lub z certyfikowanych upraw w ramach Better Cotton Initiative.

WYNIK 2017: 81%

BUTY

cel

100%

zawiera recyklingowany, organiczny lub odnawialny składnik

100% naszego obuwia będzie produkowana z materiałów, zawierających przynajmniej jeden składnik pochodzący z recyklingu.

WYNIK 2017: 67%

SKÓRA

cel

100%

pochodzenia z garbarni klasy SILVER i GOLD

Skóra naturalna, użyta w kolekcji butów, odzieży i akcesoriów, będzie w 100% pochodziła z odpowiedzialnych garbarni z Leather Working Group (LWG), o klasie „Silver” oraz „Gold”.

WYNIK 2017: 93,1%

ODZIEŻ I OBUWIE

cel

100%

BEZ PCV

100% całej kolekcji butów oraz odzieży będzie produkowana bez użycia polichlorku winylu (PCV).

WYNIK 2017: 97%

LZO W BUTACH

cel

<42

GRAM/PARA

Ograniczenie użycia Lotnych Związków Organicznych przy produkcji butów do mniej niż 42 gramy w jednej parze.

WYNIK 2017: 51 gram/para butów

WODOODPORNA POWŁOKA DWR

cel

100%

BEZ PFC

100% butów oraz odzieży, zawierającej powłokę DWR będzie produkowana bez użycia związków polifluorowanych (PFC).

WYNIK 2017: 91%

ŚRODOWISKO

TERENY ZIELONE

cel

10 MILIONÓW

ZASADZONYCH DRZEW

Od 2001 roku do 2015 roku zasadziliśmy prawie 9 milionów drzew. Do końca 2020 roku chcemy zasadzić 10 milionów drzew na całym świecie.

WYNIK 2017: 413 757 zasadzonych drzew

ENERGIA

cel

50%

ODNAWIALNEJ ENERGII

Do końca 2020 roku planujemy ograniczyć zużycie energii o 10% a 50% pozyskiwać z odnawialnych źródeł.

WYNIK 2017: 37% odnawialnej energii

ODPADY

cel

95%

POZIOM ODYSKU I RECYKLINGU ODPADÓW

Celując w globalny cel ZERO WASTE, zależy nam na kompleksowej pracy z odpadami. Do 2020 roku chcemy by nasz wskaźnik odpadów, które podlegają odzyskowi lub recyklingowi wyniósł 95%

WYNIK 2017: 75% poziom odzysku i recyklingu odpadów

SPOŁECZNOŚĆ

WOLONTARIAT PRACOWNICZY

cel

1,5 MILIONA

GODZIN

Do końca 2015 udało nam się przepracować globalnie 1,5 mln. godzin w ramach wolontariatu pracowniczego. Sadziliśmy drzewa i pomagaliśmy lokalnym społecznościom. Do końca 2020 roku chcemy osiągnąć 1,5 miliona godzin, podczas których zmieniamy świat na lepsze!

WYNIK 2017: 56 033 przepracowanych godz.

ZAANGAŻOWANIE

cel

80%

PRACOWNIKÓW ZAANGAŻOWAYCH W WOLONTARIAT

W Timberland wierzymy, że nic tak nie motywuje do pracy jak wspólny cel. Budując więzi i tworząc nowoczesną markę do końca 2020 roku chcemy zaangażować 80% naszych pracowników w wolontariat pracowniczy.

WYNIK 2017: 42%

SIŁA ODDZIAŁYWANIA

cel

11 TYSIĘCY

AKCJI

W latach 2001-2015 przygotowaliśmy niemal 5 000 eventów charytatywnych na rzecz ochrony środowiska i pomagania ludziom w potrzebie. Do 2020 roku chcemy zwiększyć tę liczbę do 11 tysięcy akcji z udziałem naszych pracowników.

WYNIK 2017: 418 AKCJI

TIMBERLAND STOI NA STRAŻY PRAW PRACOWNICZYCH NA CAŁYM ŚWIECIE

Ponad 250 000 pracowników, w 3000 fabrykach, w 30 krajach codziennie wytwarza produkty Timberland. Jesteśmy jedną, wielką rodziną.

Timberland od lat dba o to, by każda kolekcja powstawała w zrównoważonych miejscach pracy. W fabrykach, które są uczciwe, bezpieczne i wolne od dyskryminacji. W 1994 roku ustanowiliśmy Kodeks Postępowania, którego zasad trzymamy się do dziś. Dotyczą one globalnej standaryzacji warunków pracy w naszych fabrykach lub u naszych dostawców – które podlegają stałemu monitoringowi.

W 2011 roku Timberland stał się częścią VF Corporation a Kodeks Postępowania dołączył do globalnego Zbioru Reguł i Zasad, którym objęte są wszystkie fabryki oraz najważniejsi kontrahenci, współpracujący z VF. Jeśli chcesz sprawdzić, jak to działa w praktyce przeczytaj więcej na stronie internetowej VF. Regularnie przeprowadzane audyty w miejscach pracy mają za zadanie wykrycie wszelkich nieprawidłowości u samych źródeł oraz wdrożenie programów uzdrawiających i pokazanie najlepszych praktyk.

Timberland Polska, którego właścicielem jest firma Marketing Investment Group, od początku angażuje się w program Earthkeepers, angażując się działania CSR. W ramach strategii odpowiedzialnego biznesu pracownicy wszystkich sklepów oraz krakowskiej centrali spotykają się w różnych miejscach, potrzebujących pomocy i pracują charytatywnie. W sumie w Polsce odbyło się już 18 eventów, organizowanych cyklicznie od 2005 roku. Dzięki pełnopłatnemu programowi wolontariatu pracowniczego przepracowaliśmy ponad 15 000 godzin na rzecz społeczeństwa i środowiska.

Powrót
[script]$(document).ready(function() { /* MP - Bug ENPSUP-12079 */ $('#js-header').mouseenter(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '0'); }); $('#js-header').mouseleave(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '100'); });});[/script]