CO TO JEST TIMBERLAND?
Amerykańska marka produkująca obuwie i odzież, założona w 1952 roku przez Nathana Swartza. Najwyższej jakości materiały, innowacyjne technologie oraz ponadczasowy design. Zaangażowanie w ochronę środowiska, a także społecznie odpowiedzialna produkcja. Chcesz poznać nas lepiej? Oto nasza historia.
1952
Nathan Swartz kupuje połowę akcji Abington Shoe Company.
1955
Nathan Swartz kupuje pozostałą część akcji Abington Shoe Company. W tym samym roku do firmy przyłączają się również jego synowie. Przez kolejne 10 lat, rodzinna firma produkuje obuwie dla największych na rynku marek.
1965
Rodzina Swartz wprowadza na rynek innowacyjną technologię wtapiania cholewki w podeszwę, zapewniając nieprzemakalność obuwia.
1973
Dzięki innowacyjnej technologii łączenia podeszwy z cholewką, rodzina Swartz produkuje pierwszego w historii wodoodpornego buta pod nazwą Timberland. Komfort i ochrona przed przemakaniem – dwie cechy „Drwala” pierwszego wodoodpornego buta, sprawiają, iż może on być noszony bez względu na porę roku. Wprowadzony na początku pod nazwą „Timberlander” (oznaczając „człowieka z lasu”), Żółty But dzięki sukcesowi sprzedaży szybko zaczął funkcjonować na rynku jako „Timberland”.
1978
Firma zmienia nazwę na The Timberland Company. W tym samym roku powstają pierwsze, ręcznie szyte mokasyny.
1979
Powstają pierwsze buty z przeznaczeniem na łódkę.
Najlepsze skóry, system sznurowania 360 stopni oraz ręcznie szyta konstrukcja nadaje modelom trwałości, komfortu oraz wyjątkowego dopasowania do stopy. Podobnie jak Żółty But, te klasyczne modele odniosły niesamowity sukces w sprzedaży i stały się do dziś ulubionymi butami milionów ludzi.
1980
Timberland rozpoczyna ekspansję na rynkach międzynarodowych – rozpoczynając od Włoch.
1986
Syn Sidney’a, Nathan Swartz staje się jedynym właścicielem firmy.
1989
Timberland rozpoczyna współpracę z organizacją City Year, zrzeszającej ludzi pochodzących z różnych środowisk w jednym celu … organizacji społecznej pomocy osobom potrzebującym, na zasadzie wolontariatu.
1990
Timberland wprowadza na rynek damską konfekcję.
1991
Timberland wprowadza na rynek linię ekskluzywnych, skórzanych produktów (kurtki i akcesoria). Timberland wchodzi na nowojorską giełdę pod symbolem TBL.
1992
Powstaje idea Path of Service™ - program wpisany w strategię firmy, w którym pracownicy mogą poświęcić 16 pełnopłatnych godzin rocznie na rzecz pracy społecznej.
1993
Timberland podpisuje zestaw reguł ustalonych przez CERES (Coalition for Evironmentally Responsible Economies), polegających na informowaniu oraz udostępnianiu sprawozdań ze swojej działalności pod kątem aspektów związanych z ochroną środowiska.
Timberland wprowadza na rynek technologię Active Comfort (ACT), system stosowany w wielu modelach obuwia Timberland, zapewniający optymalną amortyzację i wsparcie stopy dla bezpieczeństwa oraz wentylację dla poprawy komfortu.
1996
Wprowadzenie do oferty obuwia dziecięcego. Timberland poszerza gamę produktów licencyjnych o akcesoria: zegarki, torby, rękawiczki. W tym samym roku pojawia się nowa linia produktów Outdoor Performance.
1997
Timberland wprowadza do oferty konfekcję dziecięcą i nadal rozwija gamę produktów licencyjnych o skórzane paski i portfele. Ciągły rozwój produktów powoduje powstanie nowych technologii: ACC oraz B.S.F.P., pozwalających na lepszą kontrolę ruchu podczas chodzenia zwłaszcza w trudniejszym terenie.
Zwiększenie ilości płatnych godzin w ramach programu Path of Service™ do 40 rocznie.
1998
Jeffrey Swartz zostaje prezesem firmy.
Z okazji 25-lecia firmy, w ramach Path of Service™ Timberland przeprowadza pierwszą akcję Serv-a-Palooza, pomagając lokalnym społecznościom. Serv-a-Palooza od tego czasu kontynuowana jest corocznie we wszystkich krajach w których obecna jest marka.
1999
Timberland zostaje wyróżniony przez magazyn Fortune w rankingu 100 najlepszych firm dla których warto pracować.
2000
Timberland ponownie zostaje wyróżniony przez magazyn Fortune na liście 100 najlepszych firm dla których warto pracować oraz wśród 100 najbardziej zaangażowanych społecznie firm w raporcie Business Ethics Corporate Social Responsibility Report.
2001
Timberland otrzymuje nagrodę - Business Ethics' Corporate Social Responsibility Report's Corporate Citizenship Award, przyznawaną aby wyróżnić firmy które w ramach strategii rozwoju aktywnie prowadzą projekty CSR.
2003
Timberland zajmuje piąte miejsce na liście “Najbardziej pożądanych marek” magazynu Fortune, w kategorii producentów odzieży.
2004
Timberland publikuje listę z lokalizacjami wszystkich swoich fabryk w raporcie CSR – kolejny krok aby stać się wiarygodną, zaangażowaną społecznie i przejrzystą dla inwestorów firmą.
Timberland zostaje wyróżniony na liście 100 najlepszych firm dla pracujących matek (Working Mother Magazine) oraz wśród 50 najlepiej zarządzanych firm produkcyjnych (Industry Week Magazine).
W ramach strategii odpowiedzialnego biznesu, Timberland wprowadza program polegający na dofinansowaniu zakupu pojazdów hybrydowych przez pracowników.
2005
Timberland przejmuje firmę SmartWool Corporation, lidera na rynku w produkcji zaawansowanych skarpet z wełny merino.
Timberland tworzy program krótkoterminowych urlopów dla pracowników, decydujących się pomóc podczas usuwania skutków huraganu Katrina.
2006
Timberland umieszcza na opakowaniach specjalną etykietę (Nutritional Label) informującą klientów w jaki sposób dany produkt powstawał, jaka ilość energii została wykorzystana w procesie, ilość fabryk Timberland, procent siły roboczej jaką stanowią dzieci w fabrykach (0%) oraz ilość przepracowanych na cele społeczne godzin przez pracowników Timberland. Projekt ma na celu przekazanie rzetelnych informacji na temat warunków i materiałów w jakich odbywa się produkcja obuwia i odzieży.